Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε επίδειξη ελέγχου καυσαερίων των πλοίων με την χρήση drone στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά.
Την 1η Ιανουαρίου 2020, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO www.imo.org ) θα εφαρμόσει έναν νέο κανονισμό που θα προβλέπει 0,50% παγκόσμιο ανώτατο όριο διοξειδίου του θείου για τα καύσιμα πλοίων.
Στο πλαίσιο του νέου παγκόσμιου ανώτατου ορίου, τα πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα πλοίων με περιεκτικότητα σε θείο που δεν υπερβαίνει το 0,50% έναντι του τρέχοντος ορίου του 3,50%, εκτός εάν χρησιμοποιείται σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), σε μια προσπάθεια μείωσης της ποσότητας οξειδίου του θείου.
Με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών για την παρακολούθηση των εκπομπών των πλοίων, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να είναι ένας πραγματικός πρωτοπόρος ως μία από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που αξιοποιεί αυτή την τεχνολογία για να ανταποκριθεί στην ανάγκη της υποχρεωτικής υποβολής εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την επιβολή της νομοθεσίας, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει εξοικονόμηση πόρων.
Tο drone φέρει αισθητήρα και πετάει με την βοήθεια δυο χειριστών (ένας για την πτήση του drone και ο δεύτερος για τον έλεγχο του αισθητήρα) πάνω από το «σύννεφο» του καυσαερίου του πλοίου και αφού βρεθεί το μέγιστο σημείο, μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα στο χρήστη. Αυτά τα δεδομένα μαζί με τα στοιχεία του πλοίου για την ταυτοποίηση αποθηκεύονται ενώ υπάρχει η δυνατότητα για απευθείας αποστολή στο ευρωπαϊκό σύστημα αναφοράς Thetis.
Η εταιρία, UAV Icarus Inc (www.uavicarus.com), η οποία είναι μια αμερικανική εταιρία με ειδίκευση στις επιθεωρήσεις πλοίων, και όχι μόνο, με την χρήση της τεχνολογίας των drone (Unmanned Aerial Vehicle, μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα) καθώς επίσης κατέχει την τεχνολογία και την τεχνογνωσία στον έλεγχο ναυτιλιακών καυσαερίων. μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας με την Δανέζικη εταιρία Explicit ApS (www.explicit.dk), την μοναδική στο κόσμο εταιρία με πατενταρισμενη τεχνολογία στη μέτρηση των ναυτιλιακών καυσαερίων, με αποδεδειγμένα αποτελέσματα και με μετρήσεις σε πάνω από 2,000 πλοία στη Δανία και επιστημονική συνεργασία με τον ευρωπαϊκό οργανισμό EMSA (European Maritime Safety Agency www.emsa.europa.eu).